Prekogranična razmjena zdravstvenih podataka - Recepata - 17.06.2019



Dobili smo obavijest od HZZO-a o mogućnostima prekogranične razmjene zdravstvenih podataka i eRecepata. Na temelju spomenute mogućnosti pacijenti kojima je propisan lijek (eRecept) u Finskoj, moći će ga korištenjem NCP portala podići i u Hrvatskoj.

Obavijest HZZO-a:

Hrvatska se pridružuje elektroničkom sustavu razmjene zdravstvenih podataka (Health Digital Service Infrastructure ili eHDSI) koji međusobno povezuje nacionalne usluge e - Zdravlja kako bi omogućila prekograničnu elektroničku razmjenu zdravstvenih podataka na siguran, učinkovit i  interoperativan način te osigurava kontinuitet njege za građane Europe neovisno o tome u kojoj se zemlji nalaze. Usluge u eHDSI koje se postupno uvode u 22 zemlje EU do 2021. godine su eRecept (ePrescription) uključujući elektroničko izdavanje lijeka (eDispensation) i sažetak medicinskih podataka o pacijentu (Patient Summary). U ovom trenutku, u sklopu eHDSI Finska omogućuje dohvat njihovih recepata u inozemstvu, Estonija prihvaća eRecepte iz drugih europskih zemalja. Hrvatska počevši od 17. lipnja prihvaća recepte propisane u Finskoj.  

Ukratko o procesu

Podaci o receptu prenose se iz nacionalne infrastrukture zemlje prebivališta u ljekarnu u Hrvatskoj preko nacionalnih kontaktnih točaka (NCP), ukoliko je pacijent za to dao suglasnost u zemlji prebivališta. Originalna PDF verzija recepta i prevedeni sadržaj elektroničkog recepta dostupan je ljekarnicima putem NCP portala kojem pristupaju iz svojeg programskog rješenja za ljekarne ili putem poveznice https://web.cezih.hr:443/web/p/ncpeh.

Pacijent mora bit upoznat o postupanju s njegovim podacima (Patient Information Notice ili PIN) stoga prije pristupa sadržaju recepta ljekarnik mora pacijentu pružiti informacije o PIN-u na jeziku pacijenta (upućuje ga na web stranicu na kojoj su objavljeni PIN) i pitati pacijenta dozvoljava li dohvat njegovih recepata. Ukoliko je pacijent potvrdio ljekarniku pravo na pristup njegovim zdravstvenim podacima, ljekarnik u NCP portalu evidentira izdavanje lijeka i time dostavlja podatke o izdanom lijeku putem nacionalnih kontaktnih točaka prema nacionalnoj infrastrukturi u zemlji prebivališta pacijenta.

Pacijent plaća ukupni iznos traženog lijeka. Nakon toga, ima mogućnost zatražiti povrat tog iznosa od svog osiguravatelja po povratku u zemlju prebivališta (zemlju u kojoj je izdan recept). Povrat sredstava se može odobriti ili odbiti, ovisno o nacionalnom sustavu zdravstvenog osiguranja.

U prilogu dostavljamo detaljne upute za ljekarnike. Molimo proučite ih. Upute za izdavanje lijekova navedene su u poglavlju 2.10.3.

Na web stranici HZZO-a dostupne su informacije o prekograničnim uslugama. Pročitajte ih  ovdje.

U slučaju potrebe za podrškom, kontaktirajte nas na mail helpdesk@hzzo.hr ili telefon + 385 72 11 22 33 (radno vrijeme od ponedjeljka do petka, od 7 do 20 sati i subotom od 7 do 15 sati).


Kako preuzeti eRecept ?

Prvo, u opciji programa:

Program->Korisne internet stranice

kliknite na Insert i dodajte stranicu: 

https://web.cezih.hr:443/web/p/ncpeh

Poveznicu (link) na internetsku stranicu dodajete samo jednom.

Kada je stranica dodana, pristup eReceptima koji su propisani u Finskoj, izdajete tako da otvorite opciju programa:

Program->Korisne internet stranice

pozicionirate se na stranicu: https://web.cezih.hr:443/web/p/ncpeh i kliknete na ikonu F8 Otvori. Nakon što se otvori NCP Portal preuzmete propisane recepte.

Portal možete otvoriti, pogledati i preuzeti recepte samo ako ste prije toga prijavljeni na CEZIH.

Bitno je znati da pacijent plaća punu cijenu lijeka, a ljekarnjik je dužan izdati račun na ime i prezime pacijenta ( Opcija u blagajni: F4 Dod. opcije -> Izdavanje R1/R2 računa ).

Upute za rad s prekograničnim receptima možete pročitati  ovdje